Manueel therapeut Utrecht

Naast fysiotherapie beschikken wij ook over manuele therapie in Utrecht. De manueel therapeut heeft naast zijn opleiding fysiotherapie specifieke kennis opgedaan ten aanzien van alle gewrichten in  het menselijk lichaam. Voornamelijk klachten in rug, nek en hoofd worden door de manueel therapeut behandeld. Deze ervaringsdeskundige op het gebied van gewrichten biedt begeleiding in uw revalidatie door middel van verbetering in gewrichtsfunctie en houdingscorrecties. In combinatie met spierversterkende oefeningen van de fysiotherapeut kunt u deze verbetering in functioneren zelfstandig onderhouden.

Vanuit de manuele therapie zijn directe effecten voelbaar en meetbaar. Denkt u hierbij aan minder pijnklachten en grotere bewegingsuitslagen. Hierdoor kunt u beter bewegen, makkelijker functioneren en wordt u minder belemmerd in uw dagelijkse activiteiten. De manueel therapeut beoordeelt per patiënt of manuele therapie van toepassing dient te zijn. In overleg met de patiënt kunnen dan manuele technieken worden toegepast.

Hoofdpijnklachten zijn veel voorkomende klachten. Deze klachten kunnen de uiting zijn van bijvoorbeeld verhoogde spierspanning of het disfunctioneren van nekgewrichten. Specifieke testen zijn nodig om de juiste diagnose hiervoor te stellen. Manuele therapie in Utrecht kan voor u de uitkomst bieden. Naast het verbeteren van het functioneren van uw gewrichten, geeft de manueel therapeut ook advies over houding, sporten en dagelijkse activiteiten. Naast hoofdpijnklachten kunt uw ook denken aan lage rugklachten bij het bukken of juist opstaan vanuit een stoel. Door de mobiliteit te verbeteren zult u hier minder klachten in ervaren. Heeft u klachten aan een of meerdere gewrichten? Dan kunt u bij FCU een afspraak maken bij onze Manueel therapeut Tom Blokker.

Hoe werkt het bij Fysio Centrum Utrecht?

Klanttevredenheid

Wat onze klanten zeggen over ons